Tuesday, December 28, 2010

Bravo Malaysia

Tahniah Malaysia atas kejayaan yang cemerlang dalam sukan bagi tahun 2010. The journey still continue.It's a never ending story. Tapi apa juga kejayaan akan menjadi landasan dan pemangkin untuk sesuatu yang lebih gemilang. Aku cuba rangkumkan semuanya mana yang ingatla ye.

1. Sukan Asia



Kita bawa balik 9 emas. Mencapai sasaran tapi aku rasa yang paling diingati adalah kejayaan pasukan hoki ke final dan menang perak. Agak terkilan juga sebab terlepas tiket automatik untuk ke Sukan Olimpik. But, still there's hope for them. Bolasepak juga turut cemerlang sebab layak ke pusingan ke 2. Walaupun kalah tapi ianya kalah bermaruah. Tahniah juga untuk Azizulhasni Awang untuk emas berbasikal.



2. Piala AFF Suzuki



Ni mesti ingat sebab still fresh. Tahniah Malaysia sebab rasanya pertama kali layak ke final. Then, sekarang ni kita tengah leading 3-0 untuk pusingan pertama. Kalau semua pemain tetap teruskan dengan persembahan yang sama, kita bakal juara di stadium yang penuh gelora "gelora bung karno". Apa yang buat aku tambah kagum, sebab rata-rata pemain masih muda tapi cukup kental menghadapi semua tekanan dan menunjukkan kematangan.



3. Sukan Komanwel



Aku dah lupa berapa pingat emas yang kita bawa balik. Yang paling aku ingat adalah atlet gimnas (sory nama x ingat) dan Pandelela (betul ke ejaan. kalau salah harap diampun) atlet terjun sebab cemerlang dalam acara masing-masing. Muda tapi penuh kematangan dan mempunyai semangat juang yang tinggi.

2011 hanya tinggal beberapa hari je lagi. Perjalanan masih panjang tapi aku harapkan kecemerlangan akan diteruskan especially towards Olimpik London 2012.

No comments:

Post a Comment