Tuesday, March 15, 2011

Monday Blues

Pagi yang gelap kini sudah terang.....lalala.... Ni lagu sapa ye?Lirik yang catchy dan simple sebab tu boleh terngiang-ngiang kat telinga. Tambah lak memang related ngan kejadian yang berlaku di pagi Isnin yang mula2 gelap sebab pagi lagi kemudian makin cerah tapi gelap balik (pada pandangan mata aku je) sebab peristiwa yang berlaku. Kalau x faham, jangan baca ye.


Alkisahnya, pagi semalam selepas hantar askar dan serikandi kat umah babysitter, aku macam biasa dengan semangat waja terus drive p keje. (Almaklum Monday Blues). 'Kebluesan' aku bermula bila hampir sampai ke simpang nak masuk ke Silk Highway. Aku memang x pandang langsung ke kanan sebab tahu aku di jalan yang benar. Lagipun of course aku kena concentrate yang kiri sebab dah nak keluar simpang yang sememangnya menghala ke kiri.


X semena-mena aku rasa kereta bergoyang. Sah memang sah. Kereta aku kena langgar ngan motor. Terpaku sekejap sebab out of nowhere tiba2 je motor tu boleh lalu depan aku dengan laju. Sepatutnya dia kena stop sebab tu memang jalan aku. Dahla jalan yang dia lalu tu untuk orang yang nak keluar simpang bukan masuk. Perkara pertama aku buat aku terus tolak gear ke P. Kemudian macam baru tersedar sebab ada kereta hon baru aku move balik. Rasanya xde orang perasan ngan insiden tu sebab sepantas kilat je jadi kereta lain cam pelik tengok aku boleh stop tiba2 kat tengah jalan.


Nasibla hubby ada kat belakang. Terus aku stop kat tepi jalan. Motor tu terus belah tapi sempat passenger belakang pandang aku. Aku ngan hubby x sempat nak tengok plet motor tu. Cuma hubby nampak tempak letak kaki je yang tertanggal. Kena sumpah berbakul2 la. **$%%^^. Aku doa biar Allah balas balik apa yang dia buat kat aku. Teruk jugak kena bumper sebelah kiri. Confirm melayang lagi $$$$ sebab bumper dah pecah. Kalau aku pecut masa tu memang dah jadi arwah dua2 ekor malaun tu. Melambungla sebab aku ngan dia tengah laju. Tapi macam member aku cakap Allah masih sayangkan aku sebab kalau dia meninggal, kena jadi pelanggan tetap kat mahkamah lak.


Sebenarnya sebelum ni hubby pernah kena langgar ngan kereta kat lokasi yang sama. Nasib dia sempat brek tapi kena jugak sikit. Motor terbalik tapi dia sempat lompat. Lagi sakit hati yang kereta tupun sama boleh blah je macam xde apa2. Driver tu siap tengah bercakap telefon lagi. So, pagi ni nak p keje memang agak trauma nak lalu situ. Aku bawak slow je then sampai kat crime scene area (macam CSI la pulok) automatik kaki tekan brek. Matapun melilau je kiri dan kanan. Fobia ooooo......


Nila kesan lepas kena langgar




No comments:

Post a Comment