Thursday, April 30, 2009

Family Day

Sebenarnya dah lama nak update cite pasal family day ni.Yela it was happened bulan februari.So almost 2 months. Tapi camanapun aku tetap nak story gk.Suka hatila kan.Ni blog aku. Actually, family day unit aku ni dah berapa kali tertunda.So at the end we managed to get the right place, on the right time.So, finally we chose Rumah Persekutuan di PD. Okla sebab affordable price untuk sesuaikan dengan budget anggota kat unit aku. Lagipun, this is the time to support jabatan kerajaan sebab the income akan masuk balik dalam 'tabungan'.Xdela hotel dan resort je yang untung.

Unfortunately, hanya lebih kurang separuh dari staffs and their family members yang willing to go.Yang lain x dapat nak join atas alasan yang tersendiri. Anyway, 1 hari 1 malam di sana memang menyeronokkan walaupun dirasakan amat singkat. But, for me just enjoyed it. Nila peluang nak eratkan ukhuwah dan silaturrahim serta mengenali all the family members. Kat sini dah xde beza bos atau anak buah. Semua sporting untuk menjayakan semua aktiviti.

Me and family arrived there saturday afternoon around 3 pm. Sampai je kat sana, bilik yang disedia tak boleh buka.So, decided to change the room at another block. Bilik yang kedua, masuk je bilik ada air melimpah kat ruang tamu. Rupanya air dari fridge sebab yang previous guest off the fridge.So, kalau fridge yang old version memang melimpahla air. At the end settle kat bilik yang ke3. Okla sebab mengadap laut.Cuma not really convenience sebab ada construction untuk add new building.Tapi aku x kisah sebab bukan lepak kat bilik pun.Petang tu turun tengok my staf buat persiapan untuk malam.Then sebab me, hubby and kids belum lunch we decided to go to bandar PD untuk makan.Nak tunggu malam lambat lagi. Luckily, ada night market kat situ. So, we just minggle around then just bought kuih untuk alas perut.

Antara aktiviti yang kita plan dan berjaya laksanakan karaoke dan barbeque pada sebelah malam then the next day sukaneka. Barbeque okla not bad. Kenyang jugakla melantak semua yang ada. The next day, after breakfast terus mula sukaneka. Most of the events are planned especially for anak2.Seronok tengok gelagat anak-anak.Tapi anak aku biasala dengan dunia dia orang.Bukan nak join sangat.Cuma, luckily masing-masing tak meragam.Kalau x jenuh nak melayan. Si kecik lagila.Dia turut excited.

Anak Dara aku yang tengah excited

Anak bujang aku buat hal memasing bila dah dapat jajan


Acara memasukkan benang ke jarum guna tangan kiri

Mama, nurin ngantuk

My family

No comments:

Post a Comment