Thursday, May 7, 2009

Finally

Alhamdulillah,
Syukur pada Allah finally aku lepas jugak PTK. Release rasanya. Yela setelah kali yang 'tut' (hehe.. x boleh cakap.malu sebab nampak cam bengap sangat) ambil exam. Cuma sedikit suprise sebab paper umum lepas gak even langsung x baca.Fokus pada paper khusus sebab tu yang belum lepas. Anyway, heard rumours regarding PTK this year. All candidates will surely passed the exam becoz they gonna start the new syllabus soon. But, actually the new one dah ada cuma peluang diberi to all of 'old' candidates until end of this year yang dah lepas satu paper (like me) untuk 'diluluskan' dalam syllabus yang lama.Tu agaknya leh lepas kot. Whatever it is, I just don't care. Camana carapun, markah kesian ke @ memang betul aku bagus (berlagak la pulak), yang penting lulus. Tak larat ooooooo nak study lagi. Mana nak settle kerja, family.Betul2 mencabar physically and mentally. To all my friends yang senasib (a.man, k.laila,yusa), hopefully sama2 dah lepas 'beban' ni.

Semalam, after tahu result tu, told hubby.Dia tanya x nak buat kenduri kesyukuran ke?hampeh tul. Bukan nak ucap tahniah tapi sindir lak.Nasib baik aku x merajuk.Hehe...Tapi diapun lega sebab x perlu nak hantar dan ambik aku untuk exam.Tempat exam kat Bangunan Sapura di The Mines tu susah nak parking.So, nak x nak memangla dia jadi mangsa untuk jadi driver.Cuma aku terfikir nak celebrate gak bersekali ngan birthday anak dara aku yang pertama.So 2 in 1. Rasanya wajar x nak celebrate?(Orang lain yang lulus cemerlang xdela beria cam aku).Gasakla. Yang penting birthday si kenit tu.Masa kembar punya 1st birthday, atuk dan nenek dia buat besar-besaran bersekali ngan cousin dia yang sama tarikh lahir dan bersempena ngan in law aku pencen. Biasala orang Melaka memang meriah ngan macam-macam jenis kenduri (Matila kena 'tembak' ngan orang Melaka). Dulu masa mula-mula kawin aku cam pelik.Berbagai jenis kenduri. Tapi sekarang dah x heran.Memang tu adat dan budaya kat sana.Kena terimala.

Apa yang aku melalut ni.Ok. Berbalik pada birthday tu, xdela plan nak buat besar-besaran.Maybe just buy Secret Recipe's cake..(Chocolate Indulgence...mmm..yummy) then celebrate anak beranak. Memang hancusla diet aku nanti.Ooppss.. tersasul.Lagipun buat apa nak membazir.Aku plak bukan jenis rajin nak prepare segala jenis mak nenek menu untuk kenduri (bukan pandai masak pun.kui...kui...kui).Tambah lak x cukup kaki tangan nak melayan tetamu yang datang (ada ke orang nak datang rumah aku.speku lagi.jangan mare). Yang penting saat yang kita rai, bukan macamana, dimana dan berapa budget untuk kita rai.Saat bersama hubby dan my kids.Semua tu hanya sekali.Bukan kita boleh ulang-ulang.Aku cuma doa kekalkan kebahagiaan my family dan anak-anak aku membesar dengan sempurna serta menjadi soleh dan solehah.

No comments:

Post a Comment