Monday, July 13, 2009

Transformasi anak-anakku

On 11th March 2006, my twin was born. Then, on 14th Mei 2008, si kenit pulak keluar. Last weekend, I realised that they are 'growing'. Of coursela kan. Takkan makin mengecil. But, thank god I'm still here, able to see every changes, every moves, every steps that they made. kalau kembar, dari zaman hisap puting dengan bantal busyuk, then walking, pandai naik motor yang battery operated and now started to say goodbye to diapers. Even, masing-masing learn to eat, wearing shirt and bath by themselves. Nurin lak dari zaman diapers (masih lagipun), breastfeed (alhamdullillah until now) then walking. Now, mulut dah bising, makan dah macam orang tua walaupun gigi maintain 4 batang (lambat betul nak tumbuh yang lain tapi jalan cepat) dan dah pandai gaduh ngan twin. Pening kepala kalau dia orang start gaduh. Even, kalau tak dapat apa dia nak, dia akan tunjuk aksi shuffle sambil baring. Hehehe... hempaskan badanla.

Bila ingat semua tu, memang aku boleh senyum sorang. Tapi tula memori dan kenangan yang terindah yang aku akan simpan dan lipat kemas2 dalam diri. Semua tu amat berharga dan tak ternilai. Diri kitapun makin lama makin tua. Satu hari nanti bila anak-anak aku dah bawa diri masing-masing (yela takkan selamanya diaorang nak duk bawah ketiak aku) itula ubat yang terbaik. Cuma, aku selalu doa, anak-anakku membesar menjadi anak yang soleh dan solehah dengan didikan dan kasih sayang yang secukupnya dari aku dan hubby. Insyaallah, if kita sebagai parents sentiasa dekatkan diri dan mesra dengan anak-anak, mereka akan memberikan yang sama sebagaimana yang yang dia orang dah dapat. Bukan mengharapkan balasan, tetapi harapan kita sebagai parents agar ikatan kekeluargaan tetap utuh dan kasih sayang antara kami tetap mekar.

Twin:

Nurin:

No comments:

Post a Comment