Thursday, April 15, 2010

Bengang dan Marah

Pagi ni masuk keje dah kena marah. Dahla semalam penat naik turun flight. Bukan pegi jauhpun. Terengganu je. Tapi sebab balik hari memang rasa nak pengsan jugak. Dahla kepala aku 2-3 hari ni x berapa betul. Pembetulan ye. Bukan x betul sebab dah hilang skru tapi asyik pening je. Duduk dan baringpun kadang pusing. Nak pegi check blood pressurepun x sempat lagi. Punca aku kena marah sebab kebetulan 1st boss cari nak tanya feedback dari Terengganu. Aku kebetulan lambat sikit breakfast hari ni. Bukan makan kat situpun. Tapau je. Baru 5 minit aku turun. Sekali 2nd boss aku call marah2. Aku terus naik. X sempat belipun. Biasa aku kat situ dari 7.30 xde lak sape2 cari. Lagipun aku bawa hp. Call jela. Apa masalahnya. Agaknya dia dah kena marah. Tu yang dia marah aku.


Lepas tu aku dapat call dari 1st boss. Ok je. Xde lak kecoh2. Mamat tu je yang lebih. Lepas tu tahu lak rasa bersalah. Panggil aku boleh lak nak gelak2. X kuasa aku nak layan. Dah habis bincang aku bangun nak keluar. Mamat tu siap cakap laju nak keluar sebab ada hal lagi. Aku cakap banyak lagi keje aku. Nak bagi maklumbalas mesyuaratla tula nila. Betul2 spoil mood aku 1 hari ni. Lepas ni xdela aku nak berborak2 lagi dah ngan dia. Bukannya aku nak sangatpun. Dia yang rajin datang melawat bilik aku dan pegawai aku. Paling tidak dia akan panggil pasal keje pastu sambung crite melalut2. Bosan betul.


Lagi 1 ni aku bengang ngan anak nurse yang baby sitter aku jaga jugak. Budak tu pompuan sebaya Nurin. Cuma dari segi size memang dia kecikla. Ada ke dia pegi gigit Nurin. Sebelum ni memang dah pernah ada kesan gigit. Tapi xla teruk sangat. Lately ni lagi teruk. Last two days, dahi dan bahu kiri Nurin jadi mangsa. Can u imagine dahi tu boleh gigit. Kan tempat tu keras. Tahu masa bila dia gigit? Nurin tengah baring hisap susu. Semalam lak kat paha dan tangan. Kalau korang boleh sabar tak tengok camtu. Sakit oooo....Kalau anak aku dah lama aku sumbat bawang ngan cili. Babysitter aku dah x tahu nak wat camana. Nak pukul anak orang. Kang mak dia marah lak.


Nurin lak jenis yang x melawan. Lari pun x. Penat aku cakap kat dia lawanla balik. Tapi apa yang budak 2 tahun faham. Si kembar lak bukan nak tolong. Siap boleh cakap padan muka. Lagi 1 boleh cakap nanti Hazim, abang budak tu marah. Padahal hazim tu lagi kecik dari kembar. Hari ni x tahula apa lagi yang kena. Tapi budak ni memang kuat gigit. Abang diapun selalu kena gigit. Aku tahula Nurin tu comel. Hehehe.....matila perasan. So, anybody any suggestion? Kesian aku tengok Nurin. Kesan gigit sana sini. Sesiapa yang ada experience ni maybe can share with me.

No comments:

Post a Comment