Wednesday, May 26, 2010

Work cum Holiday 2

Okeh. Kita sambung story.

Saturday morning aku bergerak balik Terengganu dalam keadaan x keruan (ni Malay ke Indon ye. Lantaklah)Hasif demam dan Hazwan pun dah berjangkit. On the way tu banyak kali berhenti. Tu semua gara2 nak cari coolfever. Nasib Hazwan x teruk. Tapi Hasif memang x kebah langsung. Last2 aku buka semua baju dan seluar. Sampai kat Terengganu terus p farmasi nak cari ubat bontot. (bukan lucah ye). Tu je pilihan sebab dia x nak makan ubat.

The next day, around 10 aku dah ke hotel. Nasibla budak2 aku semua dedicated. Dia orang yang banyak settlekan dari segi seating arrangement, folder mesyuarat, kad jemputan untuk dinner etc. Credit to them. Masalah mula timbul bila nak check in. Hotel janji by 12.30 boleh check in. Rupanya tu semua janji palsu. Kebetulan ada another program kat hotel tu. So, ada yang check out pukul 2. At the end, ramai yang masuk meeting pakai seadanya jela sebab meeting start kul 2.30 Aku dah nak mengamuk. At the end kul 5.30 baru semua boleh check in. Kata 4 star hotel tapi service cam 1 star. Serik rasanya. Nasib baik x kena bambu ngan all the ahli mesyuarat.

Satu lagi insiden mengenai ahli mesyuarat. Pengerusi ada tanya few yang x turn up lagi petang tu. Terpaksa kami urusetia call tanya kenapa belum sampai. Based on the borang pengesahan kehadiran, supposed ada la dalam meeting. Kebetulan member aku 1 flight dengan yang datang lambat ni. Dia orang boleh claim x tahu pasal meeting ptg ni. Siap boleh cakap x terima aturcara meeting ptg. X angin kau dengar. Kita dah email, fax, pos. Apa lagi yang x terima. Yang peliknya orang lain terima camana 'group serpihan' ni boleh cakap x tahu. Dah geram aku bertekak gakla. Aku tunjuk surat panggilan mesyuarat siap ngan lampiran berkenaan. Tapi biasala orang dah salah. Mesti x ngaku. Member aku dah mintak aku sabar. Mana boleh sabar. Bukan dia orang tahu penat lelah nak buat semua tu. Peduli la kalau dia orang gred apapun. Salah tetap salah dan should be responsible la.

The next day, meeting okla. Yang x ok cuma aku. After lunch aku dah rasa semacam. Tapi dah kena baca minit mesyuarat then jadi pencatat minit, aku tahan gakla. Tapi dalam kul 5, aku dah x mampu nak teruskan. Aku bagi isyarat kat budak2 aku dan naik ke bilik. Sampai kat bilik apa lagi terus keluar semua isi perut. Lembik rasanya. Tula penangan x cukup rehat. Apapun, orang kata kita belajar dari pengalaman. Apa yang x elok kita jadikan panduan supaya kita x buat benda yang sama. Ok. Chow.....

No comments:

Post a Comment