Wednesday, June 16, 2010

SUKMA 13



Sukan Malaysia @ SUKMA datang lagi. Kali ni Melaka yang jadi host. Bila bercakap tentang SUKMA ni banyak nostalgia sebenarnya. Aku sempat merasai suasananya sebanyak 3 kali. Penang, Sabah dan last sekali kat Negeri Sembilan. Maklumla keje dengan atlet so berpeluangla nak merasai bahangnya. Mungkin x la sehangat Sukan SEA @ big event yang lain. But, u will learn and experience many things.


Walaupun, x directly involve dengan atlet, tapi kat sini kita boleh memahami dan mendalami especially bila berkait dengan emosi. Yela, most of them yang involve adalah teenagers yang age below 23 (memang syaratpun) dan kebanyakan masih sekolah. Tapi satu perkara yang buat aku kagum adalah semangat dan pengorbanan the young athletes. Life, of course x sama dengan remaja lain. Mana masa untuk study, training. Memang perlukan sokongan dan pengorbanan termasuk parents jugak.

Apapun, bagi aku SUKMA ni merupakan platform yang betul untuk kita mencungkil bakat-bakat baru. Sebenarnya ramai atlet yang lahir dan cemerlang masa SUKMA ni. Cuma diharapkan, bakat-bakat tersebut x berkubur bersama tamatnya edisi SUKMA. Aku ada dengar cadangan untuk mengadakan SUKMA every year instead of once in two years. Bagi aku kalau mendapat sokongan semua pihak samada government or private sector especially dari aspek penajaan so why not.


Ok, all the best to all the young athletes. Teruskan perjuangan yang sudah hampir ke penghujung dengan semangat kesukanan yang tinggi. Chaiyok!Chaiyok!Chaiyok........

No comments:

Post a Comment