Friday, March 22, 2013

Happy Birthday Hadif

Hmmm..... last entry yang post pasal Hadif. Then, first entry this year pun pasal dia. Malas dan malas tu je alasan kenapa lama tiada catatan kat blog ni. Anyway, Hadif dah genap setahun on 21.03.2013. Alhamdulillah until now, still fully bf. Ramai yang cakap, ni dah kira terima degree untuk bf. Even, still long long way to go but insyaallah aku akan cuba. Ni tekad aku untuk Hadif.
 
By 6 months aku dah mula ngan solid foods. Tapi Hadif different from twin and Nurin. Kalau kat rumah dia x nak makan. Luckily kat rumah babysitter dia makan apa je yang orang bagi. So aku agak lega. Cuma bila camtu, dia merengek dan susu jela sepanjang masa kalau hari cuti. Aku cuba solution lain. Aku bagi puree buah2an. Mula2 dia boleh terima. Tapi at the end back to square one. Lepas tu ada gak aku cuba bagi biskut. Dia makan sikit then melalak. Mak mertua aku suggested untuk bagi nestum. Alhamdullillah, hadif nak. Cuma kena pelbagaikan perisa.
 
Seawal 9 bulan, Hadif dah kena chicken pox dan rotavirus. Back to back. Nak buat camana satu rumah kena. Nasib dia x byk ragam. Hadif meniarap x lama. Dia menangis kalau lama meniarap. 10 bulan dah boleh duduk. Gigi baru 6 batang. Mulut dah macam mak nenek. Panjat tangga dah laju cuma xde tanda bila nak jalan. Memang x boleh challenge kak nurin. 10 bulan dah jalan. Berat terkini 9.5 kg. Okla. Kang berat2 x larat nak dukung.
 
Hobi dia petang2 mesti naik motor ngan ayah. Kalau masa ni mama nak ambik dia x pandang pun. Ok tengok jela gambar si tonet ni.
 
 
 
Hadif sejurus lepas lahir dalam NICU
 
 
Hadif 11 bulan

 
Hadif setahun

 

1 comment: