Tuesday, May 26, 2009

Bengang

This week was started with many things that influenced and affected me badly.Bengang!Bengang!Bengang!.Tu je yang coming out from my mouth. I'm not asking anybody to puja or bodek me.But, at least show the respect. All this while, rasanya aku xde masalah nak respect other people. Even he/she just my PT/EO but I do respect them. Kita ni bila nak respect orang bukan tengok pangkat atau kedudukan but more that that. Age of course, knowledge sebab orang-orang yang dah lama kerja memang lagi banyak knowledge dan experience, peribadi and many more. But, sorry to say, nowadays it's hard to see the young generation that really possessed good personality including know how to respect other people. Sometimes, I ask myself is it hard to show your respect?Berkurang ke harga diri if we become the down to earth person? Ntahla sebab tuhan dah cipta manusia with so many characters.

Lagi satu perkara yang membengangkan aku, other people memandai-mandai je nak ambil alih keje aku tanpa pengetahuan aku. Aku x pernah nak masuk campur keje orang lain unless they come and ask for my help. konsep aku, keje aku dah banyak so tak perlu nak cari extra.Lagipun, buat apa nak tunjuk pandai @ rajin if at the end keje tu jadi x sempurna, xde kualiti @ menimbulkan rasa x puas hati orang lain. Tapi agaknya that person rasa dia bagus sangat @ nak tunjuk bagus, so maybe dia fikir biarla dia yang buat sebab me can't deliver as good as she can. Sebenarnya benda yang dia buat betul2 mencabar tahap kesabaran aku. Sebelum ni, dia dah cakap2 belakang kata aku tak komited. Tu aku buat dek je sebab my boss know the whole story. So, for me biarla. Tapi this time, aku memang tak boleh sabar. Jangan sampai aku buat tak tahu je pasal tu, and just doing my part which is akan menyebabkan dia lebih sakit hati. But, ada aku kesah!!!!(matila guna trademark azwan ali....amboi!amboi!amboi!).

No comments:

Post a Comment