Tuesday, September 8, 2009

Lagi2 Tension

Rasanya ini posting yang ke 2 kot aku nak cerita pasal tension. Actually, tension aku kali ni bukan dalam erti kata tension yang sebenar (ada ke istilah mild, severe tension. hehe...aku create la bahasa baru). Sebab tula kalau ada yang perasan, this is my third posting for today. I need a break. I need to calm down. I need to go back to the reality.


As I did mentioned in my previous posting, I wasn't around last week. Sebenarnya, aku dah dengar rumours yang mengatakan aku akan dapat bos baru. At the same time, mantan bos aku ada inform yang dia xkan lama kat sini. Tapi kita org still hope it wasn't true. Memang pray sangat she will stay here until gave birth, at least. Lagipun, sebenarnya banyak benda yang pending lagi. If masuk bos baru it will be a hard time for us sebab she/he need sometimes to adapt, to understand, to explore, to ...........


But, at the end tu semua hanya impian. Yesterday, dia dapat transfer order berkuatkuasa semalam gak. Memang bila aku masuk keje semalam, it was really surprising me. Tapi nak buat camana kenala terima kenyataan. Bos aku dah fight untuk kekal kat sini tapi apakan daya. So, hari ni aku menerima kedatangan bos baru dengan xde perasaan. First impression!!!!!! I reserved my comment for the time being. X adil aku nak nilai orang dalam masa sehari.



Sepanjang kat sini sebenarnya satu rekod bagi aku sebab dalam tempoh 3 tahun aku dah bekerja dengan 5 orang bos dengan karakter dan gaya masing2. Cuma yang mantan ni kita orang agak rapat dan banyak berkongsi x kira dari segi kerja, pengalaman dan banyak lagi. I should admit, walaupun dia lebih muda tapi dari segi servis dia lebih lama, aku banyak belajar dan mendapat guide yang sepatutnya.


For me, she is good either as a boss or friend. Senang sebenarnya keje ngan dia sebab kita clear apa yang dia nak, senang nak faham, senang nak kongsi dan tegas. Walau apapun, maybe ini yang terbaik untuk dia. I wish her all the best. Lagipun, kalau apa2 dia still ada kat sini until december. Cuma bagi aku maybe lega sikit sebab kalau ada rezeki aku akan keluar dari sini. Just pray and hope that the new one akan terus memastikan apa yang ada terus berjalan dengan harmoni dan baik serta akan memperbaiki sekiranya ada kelemahan.


Thank You Mantan Bos

No comments:

Post a Comment