Thursday, November 5, 2009

Kehilangan

Lost another 334 clan. Last year we lost one. Now, another. Me? Only God knows. Kalau dah sampai ajal, memang x tunggu even a second. Sekejap tadi kita masih boleh bergelak ketawa, bergurau senda, ony few seconds kita mungkin dah tiada. Ajal maut telah ditentukan. Apapun penyebabnya adalah semata2 untuk dijadikan sebab. Cuma yang hidup kena selalu muhasabah diri. Bersediakah kita nak menghadapi hidup selepas mati. Cukup ke persediaan kita?


Sedih tu naluri semulajadi sebagai manusia biasa when we lost somebody. Hidup perlu diteruskan. Tapi, kematian merupakan iktibar dan peringatan untuk kita yang masih hidup. Makin meningkat umur, makin singkat kehidupan kita. Banyakkan doa agar Allah permudahkan semasa mengambil nyawa. Kita doa moga mati kita dalam iman. Berazam untuk tingkatkan ketakwaan.


Semasa dapat berita tu, aku terkedu macam x percaya. Memang tahu dia dah tenat. Tapi sebagai manusia kita sentiasa mengharapkan keajaiban dan harap dia bangun semula. Aku dah plan untuk melawat Well kat hospital yesterday afternoon with one friend. But, at the end x kesampaian sebab ada pembentangan SKT yang kena sambung sampai lepas lunch. So, bila dapat mesej yang Well dah tiada terkilan juga di hati. Walaupun I only knew him as one of my batchmate tapi we still friend regardless the race, religion, believe or whether we close or not. But, 334 clan have gone through all the obstacles, challenges for 6 months, together. Jadi, kami tetap kawan.


MAY U REST IN PEACE WELLINGON
MAY GOD BLESS U

No comments:

Post a Comment