Monday, November 2, 2009

Naik Tren

Sebenarnya, Hasif dan Hazwan selalu bersungut nak naik keretapi. Setiap kali nampak ERL @ LRT @ monorel, memang excited betul. Cuma kesempatan xde nak bawak dia orang. Tambah lak, aku fobia sikit. Teringat last year (nurin dalam perut lagi), pegi zoo. Then naikla bas yang ala2 keretapi kat dalam tu. Dua2 nangis. Yang teruk Hasif. Tiap kali stop dia akan stop nangis. Bas jalan, dia mula balik. Penat nak pujuk. Nak turun dah x larat nak jalan sebab kita orang dah round the whole then baru naik bas tu. Rupanya takut sebab bunyi enjin bas tu kuat. Tapi ok gak. Xla obvious suara 'menyanyi' anak aku. Hehehe...

Hari Sabtu, malam tu sajela bawa round KL. Boleh kata ni routinela sebab dah bosan. Yela. Hari keje mana sempat nak berjalan2. Balik keje, ambik kids dari rumah babysitter then balik rumah. Kalau keluarpun pegi makan. Kesian budak2 tu. Terperap je. So, malam tu macam biasala memang nampak monorel. Sekali Hasif boleh cakap 'Hasif x pernah naik kekapi. Mama ngan ayah x bawakpun naik kekapi' (kekapi tu keretapila). Aku pandang Hubby, Hubby pandang aku.

Next day, hubby cakap siap. Pegi breakfast then terusla keluar. Mula tu ingat nak naik ERL. But, finally, we decided to go for LRT. Our destination, Bukit Jalil station. Hubby tanya nak pegi sampai mana. Aku cakap sampai PWTC dahla. Boleh gak merayau kat The Mall jap. Almaklumla dah lama x menjenguk ke sana. Anak2 aku memang excitedla. X sabar2 sementara tunggu tren sampai. Kat dalam tren semua pandang kat luar je. Seronokla sebab boleh nampak semua benda. Nampak sangat jakunnya. Hehehe...

Turun kat PWTC, hubby cakap rondala sekejap kat The Mall. Tengok2 je then makan Sundae kat McDonald. After that terus balik. Budak2 especially si kenit dah mengantuk. Nasibla x mengamuk. Akhirnya, tertunai hajat anak2 aku. Akupun lega sebab diaorang ok je. Risau gak kang tiba2 melalak nak balik. Anyway, tengok jela gambar2 kat bawah.

No comments:

Post a Comment